fredag 31 augusti 2012

Hej höst!!!





Denna fredagskväll och tillika sommarens sista dag, har vi suttit uppkurade i soffan och kollat tv till ljudet av regnsmatter mot fönsterbläcken med massor av värmeljus tända. Det känns som om hösten bokstavligen står och knackar på dörren. Inte mig emot alls faktiskt eftersom den här hösten kommer att bli den bästa på länge. Eller ja. Inte för att jag vet att den blir det, men jag tänker liksom att den ska bli det. Å tankekraft ska man ju aldrig underskatta :).

Så. Hej höst. Du är varmt välkommen!

Nu, push-ups. Snart, natti natti.

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssssst...... När vi byggde vårt hus så ändrade vi om planlösningen så att vi fick en öppen passage ut till en balkong (där skulle varit en stor garderob och på originalritningen finns inte ens någon balkong) och det är den lilla passagen ni ser på bilderna ovan. Det ångrar vi inte en sekund eftersom ljusinsläppet uppe i vardagsrummet alltid är helt magiskt!!! Hade det varit en garderob där idag hade den bara varit fyllde med en massa "bra-att-ha-saker" som ingen någonsin använder och vardagsrummet skulle inte alls känts så ljust och luftigt.

8 kommentarer :

Johanna sa...

Bra val att ta bort garderoben:)

Sov Gott,

Kram Johanna

Unknown sa...

Så fint du har det:)

Maj sa...

Här i Göteborg har vi haft en underbar sensommardag massor av folk på uteserveringarna i city (se min blogg om du vill) och runt 23 gr och sol. Så höst den skippar vi ett tag till, även om det är min favoritårstid. //M

Browneyedgirl sa...

Godmorgon raring =) Hösten är mysig på många sätt. Hoppas den inte regnar bort bara =) Men det SKA den inte göra. Finns gott recept på lingonbröd på min blogg, om du blir sugen att kika!
Kram och ha en härlig lördag!

Systeryster och jag .... sa...

Fina kort

.... lite sommar kan det väl vara kvar men det är mysigt med höst, ljus och skogspromenader med svamp

Trevlig helg
Tänkte pröva kardemummakakan

Anonym sa...

Ni har världens finaste hus! ha en fin helg på fina Öland! kram från Fagersta

Herr och Fru Gustâv med Troll sa...

Jätte fint.
Måste få fråga dig hur du satt upp den planchen du har där på väggen? För jag har en lika men vet ej hur jag ska få upp den på snyggast sett. TACK tack

Herr och Fru Gustâv med Troll sa...

Jätte fint.
Måste få fråga dig hur du satt upp den planchen du har där på väggen? För jag har en lika men vet ej hur jag ska få upp den på snyggast sett. TACK tack