söndag 12 augusti 2012

Pepp!


Hemmagjord müsli. Mumma (tack mamma!!!) för magen!


LänkGlasburkar från Louise Interiör.


Jag måste bara säga att jag är sjukt pepp inför morgondagen. Inte för att det egentligen händer något speciellt då, men jag har lovat mig själv att ta lite bättre hand om mig själv. Inifrån och ut. Så imorgon byter jag ut mys-fika-Marika mot hej-gym-och-proteiner. Så idag har jag gått bärsärkar-gång i värsta Anna Skipper-stylen och rensat ur skafferiet (läs; ätit upp) på en massa gott.... eh... onyttigt.

Å det är därför jag bara var tvungen att berätta för er nu ikväll. Så att jag inte ångrar mig under natten och tänker "äh-jag-börjar-mitt-nya-liv-en-annan-dag". Så nu är ni mina vittnen :). Ingen återvändo nu alltså.

Imon. Då jäklars.....

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssssssst.... Blandade detalj-pics från köket. Håll tillgodo :)!

13 kommentarer :

Anonym sa...

Småskrattar :)
Känner igen ALLT du skriver!:)
Kram

Minafoto sa...

Himla bra tips, berätta när det är dax att lägga om stil och bli nyttig, då kan man inte skjuta fram det som man så ofta gör, iallafall jag :-) Önskar dej lycka till men du fixar det fint är jag säker på, iallafall när jag läser mellan raderna i ditt inlägg! Fina bilder från ett fint kök! Ha en underbar söndagskväll :-)

lillaaasen sa...

Hmmm...kanske läge då att skippa muslin som inte glädjer din mage för fem öre.
Anna Skipper hade inte gillat den...
Hon nämner aldrig lchf men tar tydligt avstånd från kolhydrater, det kan man se.
Musli=kolhydrater

Anonym sa...

Hej!
Jag hakar på!!!
Har nyss satt fart på mitt hälsoliv
igen och nu blev jag extra peppad!
Bäst att inte glömma bara att man någon gång kan få ta en läcker muffin eller en bit smarrig choklad:-)
Tack åter igen för en helt underbar blogg!!
Lyck till och kram!

Lena sa...

Åh vad jag känner igen mig. Startar om på nytt hela tiden. Just nu satsar jag på att få in mycket träning på rutin och bygga muskler för att förbränna mer även när jag vilar :) Jag älskar egentligen att träna men är SÅ dålig på att låta mig prioritera det. Om en timme kommer mina föräldrar och hämtar barnen till utflykt så då ska jag passa på att ta en joggingrunda. Lycka till!

Livet enligt Lindus sa...

Själv börjar jag imorgon med att komma tillbaka i rutiner och att lägga till nyttigheter i mina rutiner.
Det ska bli riktigt skönt att ta bättre hand om sig själv!
Lycka till och kör hårt!

Maria Karonen sa...

Att döma av instagrambilden ser det ju ut som du BOTT på gymmet senaste året! Inte ska du väl behöva oroa dig för nåt fluff... Fluffa kuddar möjligen! ;-) Men det verkar inte heller vara nåt bekymmer. Gillar din strategi att tömma skafferiet direkt i maggen, man ska inte slänga mat! *host*

Browneyedgirl sa...

=) Nu har jag sprungit spåret och känner mig jätte duktig, ingen återvändo här heller. Rackarns också, vem ska nu äta den smarriga glassen som mannen handlade häromdagen *hihi*
Lånade en bild av dig till min blogg, tipsade nämligen om din underbara blogg, hoppas det var okej, skulle förstås ha frågat innan.

http://browneyedgirltjejen.blogspot.se

Ha en toppen dag! Kramen

Davina Ginström sa...

HAHAHAH känner SÅÅ till det du skriver... själv börjar jag så gott som alla måndagar leva hälsosammare... men så kommer helgen... =) nej helt sant, nu kommer hösten och skolorna så nu är det enklare igen att sköta sig! Kram Davina

Anonym sa...

Ooo,så vackra foto & hemmagjord Müsli ***mumms***
Ha en fin kväll Önskar jag som smitit in från "Browneyegirl" :)

Anonym sa...

Hej! Så mkt fina bilder. Vart har du hittat den fina klockan ni har i köket på väggen?
Mvh Therese

Laura sa...

Lycka till! :)

Inifrån och ut är bra melodi...så kämpa på och må bättre!

Johanna sa...

Snyggt kök du har!!!