fredag 3 augusti 2012

Hi hi hi!

Kidsen känner in den nya soffplaceringen.

Korgstolen har fått ny plats i hallen.

Vädret.

Sockerkaksbak.

Lillebror med blöjhäng längtar efter poolhäng.

(Gårdagen i bilder via Instagram/inredningsfrun)


Hi, hi, hi!!! Superroligt tycker jag att det är, när ni frågar efter receptet på Almondy-kakan jag mumsade på häromdagen. Jag har sagt det för och jag säger det igen; Tänk vad lite lull-lull (och extra grädde+färsk frukt+pudrat florsocker) kan göra för ögat :). Ibland orkar man inte baka och ja, då slänger man fram något som någon annan har bakat och piffar till det lite. Easy peasy!

Nu, fix-i-ordning. Snart, till Herr Kamprads.

En mysig fredag önskar jag Er alla goa.

KRAM

// Inredningsfrun

5 kommentarer :

Husfrun på landet sa...

Fjärilstavlan du har i vardagsrummet, vilken stolek har den? Grubblar på om 100x70 är för stort, men om jag gissar rätt så är det den du har, och den ser inte alls för stor ut :)
Ha en fin dag, så där lagom lunk och mys som passar bäst en fredag :)
Kram

Unknown sa...

Så fint, och vilket väder, härligt!

Inte till herr himself eller? ;)

Ha en go dag,
kram Catta

Lilla gårdshuset sa...

Haha, vad roligt att det var en köpt kaka:)! Den hade du "hottat upp" riktigt bra. Måste absolut prova denna hembakade;) tjusiga kaka.

Kramis/Heléne

evalevabo sa...

Att du inte gör en kok bok och bak bok..???
Eva

Maj sa...

Brukar titta in hos dig....vi bor i Gbg men har goda vänner som är i Köpingsvik hela sommaren så stranden från igår är vi väl bekanta med....Jag är nog en sådan människa som kanske funderar/oroar mig lite i överkant och det gjorde jag plötsligt när jag såg din lille son stå framför poolstaketet. Är springorna så breda att små små fötter kan få plats och man klättrar lätt över....?? Vill inte förstöra helgen för dig med så dyster kommentar men kunde liksom inte låta bli...minns såväl min yngste son och hans klättrande överallt....//M