lördag 18 augusti 2012

Titanic-känsla!


" Hej. Jag tänkte ta ditt jobb", sa jag. Inte konstigt
han ser lite konfunderad ut :).
Halsband från Love Forever.
Malenas colaste to-die-for skor
från Minna Parikka.
Finaste vännerna Petra och Malena!
(House of Philias bild)


Försöker få ihop ett litet inlägg, men både tankar och känslor är lite all-over-the-place just nu. Samtidigt känner jag mig skönt hög på livet och jag har sådan där Titanic-känsla (ni vet när Leo och Kate står i fören på Titanic med armarna utsträckta och bara njuter av nuet och insuper liv i varje andetag de tar. Fast minus isberget då......) och jag befinner mig i en härlig "ingenting-är-omöjligt"-bubbla efter att ha träffat så många inspirerande människor under mina två dagar i huvudstaden. Som bland annat härliga Love Forever-Terece som vi gick modevisningen för, coolaste CL-Evelina som jag frågade ut om höstens mode, allas vår Ernst vars jobb jag sa att jag minsann ville ha och så träffade jag Royal Design-Piff och Puff (ja, de heter inte det på riktigt, men jag tyckte att det passade på dessa pojkigt fnittriga män) och sa till dem att jag definitiiiiiivt var rätt person att göra skyltning i deras butik. Lite friskt vågat, hälften vunnet liksom. Jamen kom igeeen. En flicka måste väl få drömma lite :).

Så. Denna höst förväntar jag mig att Ernst ska ringa och säga "varesgoood, du kan få mitt jobb" (ha ha ha......HA!) och att jag ska få åka upp och julskylta deras butik i Sturegallerian. Alltså. Drömma, drömma, drömma runt i ring. Drömma kostar ingenting :).

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssst.... Lite blandade pics från mässan visar jag er idag. Håll tillgodo.

12 kommentarer :

Laura sa...

Underbart!
Drömma måste man och VÅGA! För vågar man inget vinner man inget. Bra gjort :-)

Ha en fin kväll & dröm vidare (för ingenting är omöjligt!)!

Laura sa...

P.S Skorna! WOW! Måste ha.... (CSN snabba på med utbetalningen! ;) )

Anna sa...

Herregud vad fina ni är :) Hittade din blogg via Malenas blogg och jag måste bara säga att jag är såld! Du är otroligt inspirerande :)

Smultron på ett strå sa...

Haha, underbar kommentar - men det KAN hända! Jag sa en gång till min chef att jag ville ha hans jobb, utan att veta att han hade köpt ett eget företag, så några månader senare var jobbet mitt! :-) //kram maria

Lena - gott för själen sa...

Vad modig du är! Det är så man tar sig fram i livet.

Kram Lena

Tina sa...

Blev helt frälst i din outfit på Petras bild från mässan! Skulle vilja ha alltihop, så snälla berätta vad det är du har på dig :)Kram

Anonym sa...

Hej! Gud va härligt med positiva framåt människor! Go Girl:) Va är det föresten du har för coola kläder på bilder med de andra goa girlsen?
Åsa

Marina sa...

Härliga bilder! Du sprider verkligen glädje med din blogg! Keep up the good work!
/Marina

Anonym sa...

Hej på dig!
Hittade dig via House of Philia!
Gillar dina kläder du bar på mässan.(jeans och blus)var kan man inskaffa dom tro?

Ha en trevlig söndag kväll
Mvh Åsa

fia sa...

Härligt!!
Fortsätt dröm och fortsätt njut, det är så livet ska vara och självklart ska du drömma - det är lite det livet är till för eller hur ;)

tack för en härlig blogg!

Miss Tess sa...

Underbart Marika. Drömma ska man göra och vill man det riktigt mycket så går allt, det tror jag på iaf:)

Kram

Therese

Anonym sa...

Dina skor! Var hittar man dem?? Underbara :D
Camilla