fredag 10 augusti 2012

Tomat-sommar!




Här på the Island har det inte varit någon tomat-sommar direkt. Knappt någon sol alls och massor av regn. Stackar, stackars tomater!!! Mina plantor ser ut att ha gått genom ljudvallen ett par gånger så jag har jag fått plocka in de stackars små tomaterna och ställt dem i solen på fönsterbläcket. Där har de faktiskt gått från knallgröna till röda. Yeay! Söta och goda och perfekt att bara peta in i ansiktet när man blir lite sugen. Så inte något ont som inte har något gott med sig :).

Men nästa sommar hoppas jag kunna plocka dem solvarma direkt från plantan. Banne mig!

Nu, natti natti. Snart, drömma om sol.

KRAM

// Inredningsfrun

Pssssssssst.... Basilikan som jag plnaterade i början av sommaren har däremot bara blommat och blommat om och om igen. Gräslöken satte jag bara ner i jorden för två veckor sedan (hade glömt bort dem) så de ser inte ut att ge så mycket skörd. Men man vet aldrig :).

4 kommentarer :

Anonym sa...

är det du som är på östersjöklinikens annons?

Anonym sa...

Ha ha bea med skylten till gräslöken så man ser vad det är!!!
Nevars, tokgillar din blogg!
Kram

Amanda sa...

Hej, tycker din blogg är så himla fin! Blir väldigt inspirerad!
Var har du hittat klockan som sitter på väggen? kram från Amanda

Livet enligt Lindus sa...

Visst är det underbart med solmogna härliga tomater!!
Färsk basilika, färska tomater och mozzarella är inte dumt det heller:)