tisdag 14 augusti 2012

Nya rutiner!


Det är lite nya rutiner för min del nu till kvällsfikat. Borta är nu sockret och fettet (uj, uj, uj så dålig hy jag fått efter att ha smaskat i mig choklad och chips om kvällarna) och istället har en massa frukt och vitaminer fått ta plats. Känns redan bättre i magen och den ska man vara snäll mot. Iallafall. Igår svängde jag ihop en smoothie av sådant jag hittade i skafferiet/frysen/kylen och den blev så smarrig att jag bara måste delge er receptet;

Inredningsfruns Lingon/Goji/jordgubbs-smoothie

Det här slängde jag i....;

* frusna jordgubbar (ca 5 dl)
* frusna lingon (lite otippat men vi hade i frysen så de fick åka ner. Ca 1 dl)
* två bananer
* Goji-bär, ca 0,5 dl (finns att köpa på Ica i små påsar)
* lättfil
* mjölk
* honung
* en nypa vaniljsocker

....och så här gjorde jag;
Börja mixa lingon, banan, jordgubbar (låt jordgubbarna tina lite först, annars kan mixerstaven gå sönder) och gojibär. Häll på ca 2 dl filmjölk och 1 dl mjölk. Tillsätt honung och vaniljsocker efter smak. Kör med stavmixern till smootien blir slät. Smaka av och servera! Ät och njut!!!

Alltså. Smoothie. Världens bästa när-som-helst-på-dygnet-dryck!!! Yummi!

Nu, tack-och-goodbye-för-idag. Snart, pressa halm.

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssssssst..... Ni som är lika hooked up on Instagram som jag kan ju följa mig även där under namnet "inredningsfrun". Där blir det lite mer allt-möjligt, lite mer vardag och lite mer av mig. Så go check it out :).

6 kommentarer :

Unknown sa...

Ser väldigt gott ut.

Gabriella sa...

Så gott! Det får man testa=)

Malenami sa...

Nomnomnom! Nu ble jag hungrig igen! :)
Som tur ska vi äta snart.... i Stockholm! <3

Ellan - Livet hos Ellan sa...

Å det är sååååå gott med smoothie! Jag har dock svårt för banan-konsistensen... Ett litet tips till dig - gör den på sojamjölk med vaniljsmak och en klick turkisk youghurt! Gaaaaaalet gott!!

lillaaasen sa...

Varför vaniljsocker när du skulle sluta med sockret ?
Det finns vaniljpulver på burk.
Och lättfilen ska såklart bort...
Turkisk 10% youghurt ska det vara.

Made in Persbo...Carina sa...

Låter supergott!
Måste testa nån dag. Tack för tipset :)

Kram, Carina