onsdag 21 september 2011

Naturen är fantastisk!

"Tja! Det är jag som är Lillebror!"
" Mamsen tycker tydligen att det är dax att jag får
smaka på något annat än milk-in-box......"
"... men jag är tveksam.....kan det verkligen vara något att ha?"
".... hmmm.... vad ska jag göra av maten? Ska den vara runt munnen eller?...."
".......???....."
" Aha! Man kan ju ha det I munnen också! Så smaskigt!"
" Det här skulle jag absolut kunna vänja mig vid.
Skicka hit nästa lass nu,mamsen!

Att Lillebror växer så det knakar här hemma råder det inget tvivel om. Jag har fått plocka fram Bebis gamla "storlek-80-kläder" till Lillebror som det känns som om jag precis plockat undan. Oj, vad tiden går och tänk vad lite mjölk kan göra. Naturen är ta mig tusan helt fantastisk!

Nu är har Lillebror hunnit blir 5 och en halv månad och igår fick han prova lite potatis för första gången. Det är himla roande att sitta och kolla på hur han kämpar med maten och vad han ska hitta på med den. Speciellt när det ser ut som han äter med hela ansiktet. Arla-fabriken här hemma har inte lagt ner produktionen (och kommer inte att göra så heller på ett tag) men det är ju bra att introducera lite vanlig föda också. Speciellt eftersom det verkar lite klurigt att få maten i munnen och inte utanför :).

KRAM

// Inredningsfrun

10 kommentarer :

Frusol sa...

Åh vilka jätte fina ögon han har.

hannahannah sa...

Hej!
Besök gärna min blogg: hannahannah.webblogg.se
Där lägger jag ut bilder på egen-designade baby bodisar!
Välj mellan vit, grå eller svart med tryck som "Lillebror".
Hade ju passat perfekt till din lilla minsting!
Kramar hannahannah!

alegni sa...

ljuvliga bilder på din lille plutt!

Vickan - allt i rosa sa...

Vilka fantastiskt fina bilder du har tagit :) Var i Kalmar bor ni? Själv bor jag mitt i stan men vill flytta lite längre ut..mellan stan och landet.

Susanna sa...

Hejsan

Sån söttis (grattis)
Visst är de för härliga när de är så små & ska försöka att lära sig att äta?!!!
Har själv 4 men de växte för snabbt upp & snabbt kom de in i tonåren alldeles för snabbt.

Ha en fin dag
Krammiz
Sussi

Brunkullan sa...

Härliga bilder:) Det är skönt tycker jag när man börjar introducera lite mat som komplement till bröstmjölken. Just potatis, morot och palsternacka var mina barns favvisar när de började smaka!

Kram Susanne

MIA på MITT VITA HUS sa...

sicken söt lillebror:)

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan !

Söta söner Du har.
Och vem minns inte hur det var att mata.Min dotter hade förmågan att stänka ner allt,så vi fick sitta med förkläde på o.så for tallriken i golvet.Vilket tålamod jag hade i den åldern, bara lät henne hålla på.Och inget minns hon av det.

Ha det så trevligt !

Anonym sa...

Vilken söt sockerbit, har han tuppkam av naturen eller är den fixad av morsan ;) ?
/ Nina

Bebis gudmor! sa...

Lika fin som storebror! Kram kram!