torsdag 8 september 2011

Syskonkärlek!


"- Den där Bebis ser ganska god ut tycker jag..."
".... och mamma säger att han är min storebror, vad nu tusan det betyder..."
"... men det borde ju betyda att...."
".... det är fritt fram att pussa och gosa precis
så mycket som jag vill! - SMACK!"

Det finns ingen som kan få Lillebror att skratta så mycket som Bebis kan. Ibland behöver bara Bebis visa sig så börjar Lillebror att skratta. Ingen förstår egentligen vad de två sitter och skrattar åt, men det spelar ju ingen större roll. Det är det som kallas syskonkärlek! Å det finns inget som värmer en mammas hjärta mer än det. Inget.

Idag blir bästa dagen på hela veckan. Eller vad säger Ni, goa läsare! Ska vi tumma på det?

KRAM

// Inredningsfrun

9 kommentarer :

Alexandra sa...

Ramlade in på din blogg av en slump och kunde bara inte sluta läsa. En helt fantastisk läsning! Alla underbara bilder, härliga inlägg, goda mat och baktips, vackra inredningsdetaljer och som grädde på moset - din fantastiska personlighet! Jag brukar inte skriva kommentarer, men nu var jag verkligen tvungen. Du förgyller min vardag, ger mig inspiration och härlig läsning under mina amningsstunder (har en son som är en månad yngre än din minsting) :) Har till och med övertalat min kära make att läsa din blogg.. Han som annars ogillar allt vad bloggvärld heter gillar din blogg starkt! Sen vi började läsa har vi fått ännu mer intresse för att springa på loppisar och auktioner..härligt! Fortsätt göra vad du gör tjejen - you rock! ;)

Alexandra sa...

..och btw, helt underbara bilder på dina två underbara killar!

Jenny sa...

Bilder fulla av kärlek :)

Visst är det härligt med syskonkärlek! Vår äldste var nästan fem när lillebror kom. Vi försökte förbereda honom innan på att det gick inte riktigt att leka med lillebror förrän han blev lite större ... Men vad gjorde det, lillebror låg på en filt på golvet och storebror låg bredvid och bara myste, timme ut och timma in. Så stolt! Lycka!

Kram,
Jenny

Anonym sa...

Halloj.. Undrar sååå om jag kan hitta dina recept här på bloggen, som du hade med i "Halv åtta hos mig" Tack för en superhärlig blogg :)

Malin sa...

Så mysigt!
Kram Malin

Unknown sa...

Underbart att se för det får mig att minnas mina grabbar när dom var liten..:)) Dom är så goa och härliga när dom är små..

Ha en härlig dag..KRAAAAM på re vännen!!!

Photo by Maria sa...

Mysiga gosiga syskonkärleksbilder... En dag visar de kärlek på annat sätt genom att bråka ;) Men det är ju med en syskonkärlek att kunna visa att man blir arg =)

Kram Mia

Marianne sa...

Våra underbara barnbarn!!! Kram mor och far

Johanna sa...

Åååh så härligt!! Precis så är det hemma hos oss med! Storebror, 5 år, kan få lillebror, 1 år, att skratta som ingen annan! Underbar känsla att se/höra dom! :) <3