söndag 28 februari 2010

Jag; En ängel med gröna långa tuttar?


Oj, oj, oj vilket kalas det blev igår!!! Fyller man 30 år, så fyller man å då är det ju liksom dumt att spara på krutet!!

Idag blir det bara en massa mys i soffan i horisontellt läge. Men först ville jag bara visa denna UNDERBARA teckning som jag fick av en av mina ljuvliga brorsöner igår. Jag antar att det är så här han ser på sin faster; Som en ängel med gröna, långa tuttar. Hur gulligt är inte det!!!

Undrar om det var så han menade?? Vad tror Ni???

KRAM hela da´n!!

// Inredningsfrun å mäkta nöjd med livet idag

7 kommentarer :

Elle sa...

Alltså, jag har ju själv fyra barn som alla genomgått/genomgår å-vilken-fin-teckning-du-gjort-*leende*-till-mamma-*vrider bilden*-lilla-älsklingen-*funderar*-jag-ser-ju-vad-det är-men-berätta-vad-är-det-för-fint-du-ritat-åldern...
men en liknande teckning har jag nog aldrig sett. Man måste nog i detta fall leka lite psykolog, för barn ritar ju ofta som de uppfattar omvärlden. Nu är frågan bara...ser konstnären ifråga sin faster verkligen som en ängel med gröna tuttar *fniss*, vilket var det första som jag tydde det till. Eller tycker han att faster kanske borde uppsöka tandläkare, för att tänderna är stora och gröna...mossiga? (tveksamt...) Kanske han ser det lite bildligt och föreställer sig hur faster känner sig efter allt festande...lite svävande, som en ängel...och lätt illamående? Det sista alternativet är att konstnären tycker att faster liksom svävar lite över marken och att det bara kommer grön sörja ur din mun?(barn...*himlar med ögonen*)

Nu är det upp till dig att välja det alternativ du kan leva bäst med...eller helt enkelt fråga försiktigt, vad som var baktanken med denna teckning. Det kan ju finnas en bättre förklaring!
Ha en skön dag och ta det lugnt!
Kram Elle

Elle sa...

Nu ser jag de rosa fläckarna...och blir fundersam...men dessa ska jag inte fördjupa mig i. Kom bara på vad min dotter sade vid frukostbordet idag...att om man har "papierzähne" (papperständer) kan man suga blod med dem. Vi satt lite frågande och sade (som vuxna gör) -Jaaaa...mmmmm, det säger du...
innan min man kom på att hon menade "VAMPIRzähne" (Vampyrtänder) !!!

Då kom jag på att det kanske är fladdermöss han målat, eller dracula, med gröna vampyrtänder????
(Nu börjar jag bli lite orolig, vad gäller din brorsons syn på omgivningen...*ler*)

Men du vet nog hur du kan ta mina kommentarer... ;)
Kram Elle

Elle sa...

Sorry, jag börjar bli tjatig nu...men denna bild finner jag verkligen intressant!

Jag hörde efter med min man, vad HAN såg i bilden (män är ju ibland som barn, så de kan ju tänka sig in i vissa saker bättre...*fniss*)
Han menade, utan att tveka en sekund, att det är en stork som kommer med.....

Men två!!??! Tvillingar?
Kanske din brorson kan se in i framtiden? Hua! Och de rosa fläckarna....flickor?

Usch, man kan ju undra vem som festade igår, du eller jag? Ska försöka att ligga lågt nu med ytterligare utsvävande kommentarer!
Kram Elle

Fam. Strömberg sa...

Snygg ängel du är i deras ögon! Grattis i efterskott gumman och hoppas du hade en jätte trevligt igår kväll!

Elle sa...

...ok, det här släpper inte mina tankar...
Jag hoppas att min sjuka humor inte var FÖR sjuk för dig, men det tror jag egentligen inte.
;)
Jag har nu frågat min 5-åriga dotter och 7-årige son vad de ser i bilden. Båda svarade:
En fågel med två säckar!
Svårare är det kanske inte och mina tydningar var totalt överflödiga!
På frågan vad säckarna innehåller, menade dottern: bröd!
Bröd...?
Ok...kom just på att min mans tydning kanske inte är helt fel, det med storken...bröd...bulle....bulle i ugnen...?
Har du nu kanske hittat rätt hylla i ikea...?
Snälla, fråååga brorsonen vad bilden föreställer, nu är jag verkligen nyfiken!
Kram Elle
(som antagligen lider av koffeinöverskott eller håller på att bli helt sinnesförvirrad...)

Liza sa...

Hahaha!!! =) Superhärlig teckning, barn är helt underbara!!
Måste säga att det var riktigt snyggt med gröna tuttar!! =)

Mvh Liza

Anonym sa...

Inte är det väl tuttar??? Jag tror det är två shoppingkassar. :-)