torsdag 25 februari 2010

Vimpel å pannkaka!!!




Dagen D närmar sig med stormsteg och jag sitter hemma med en sjuk Bebis, som inte vill sova!! Det finns egentligen tusen saker som jag måste göra (eller hade behövt fixa med, rättare sagt) inför födelsedagsfesten! Men alla Ni som har eller haft sjuka barn, vet att det är nästan omöjligt att hinna med något överhuvudtaget när man har ett trött, sjukt och mammigt barn hemma. Så det är ju bara till att gilla läget.

Men idag tyckte ÄNTLIGEN Bebis att det var dax att ta sig en liten tupplur på en si så där två timmar (and still countning)!! Så lite "swhish-swosh-fläng-hit-fläng-dit-krafs-krafs-klipp-klipp-jäkt-jäkt"- senare så har jag nu hunnit klippa och sätta upp lite vimplar (japp, 30 fyller jag, inte tretton som man kanske kan tro) i köket, skrivit ut och fixat sånghäften och skrivit placeringskort.

Vimpel å pannkaka så mycket man hinner med när man måste!!

KRAM

// Inredningsfrun

Pssssssst........ Vimplarna gjorde jag av samma papper (från Panduro) som jag gjorde inbjudningskorten av! Sedan tog jag bara ett bomullssnöre och häftade ihop med häftklammer. Inte så fint på nära håll, men vem tusan sitter och glor i taket på en fest!! Inte jag i alla fall!!!

5 kommentarer :

Elle sa...

Vilken enkel idé egentligen! Vore kanske något man skulle kunna pyssla med ungarna (mina är ju lite större).

Jag minns (nu låter jag gammal, när man börjar minnas...) att det var lite speciellt att bli 30...13? Var dock mindre road av fyr...jag menar fjortonårsdagen ;)
Ha en bra dag och stressa inte för mycket!
Kram Elle

Camilla sa...

Va kul med fest! Fyller du år i morgon? Grattis i förskott! Måste bara fråga om du har något bra och gott recept på dina "semelbullar". Jag gjorde en deg för någon vecka sedan utav ett recept som inte alls blev gott. Bara kompakta, torra och smaklösa. Men fråglarna blev ju som sagt var glada. Kram Camilla

Lina sa...

... och jag sitter fortfarande och väntar på inbjudan ;-)

Fam. Strömberg sa...

Vilken inspiration ( stavade jag rätt nu? förmodligen inte ) man får av din blogg nu inför min stora dag! Jag fyller ju också 30 år!Den 28:e mars närmare bestämt! Vimplarna var jätte fina!
Kanske jag härmar dig lite, fast kanske inte till min dag utan till Isaacs 3 års dag nästa helg!
Kram

Anonym sa...

Grattis i förskott!!!Hoppas att du får en trevlig morgondag. Gulligt med flaggorna i kökstaket. Slutade kl 18.00 idag hämtades av maken och den ena dottern. Hemmagjord mat väntade hemma och ett gott glas vin. Så nu mår jag riktigt bra. Ska åka till Väring i morgon och kolla in ButikÖstergården.se där de har underbara heminredningsprylar.Är sugen på lite påskpynt.. Det dripp droppar från taken, underbart en dag närmare våren. Kram, Magda Sommaren65 i (Styleroom)