onsdag 17 februari 2010

Pytt-i-paj!!

När tid numer är en lyxvara här hemma så gäller det att utnyttja den väl! Det finns ju så mycket som ska hinnas med!!

Så idag blev det till att ta fram det svarta "vad-tusan-ska-vi-hitta-på-till-middag-idag"- bältet och gräva djupt i kylskåpet. Fram med lite left-over-köttfärssås, lite skrämda grönsaker, en torr bit ost å voilá - Pytt-i-paj!!! Snabbt, lätt och framför allt GOTT!!!! Å dessutom är morgondagens middagsproblem löst, för det blev en matig paj, vill jag lova!!!

Till alla Er goa bloggläsare, som har något på hjärtat, lämna en liten kommentar eller skicka ett mail till mig så svarar jag så fort jag kan!

God Kväll!!

// Inredningsfrun

Pssssssst......... Idag rev jag lite morot, hackade lite purjolök, tog en bit färsk broccoli, lite salladskrydda och la i pajskalet samtidigt som det förgräddades. Därefter klickade jag i köttfärssåsen och till sist slog jag över ägg/ost-stanning som jag spetsat med lite god dijonsenap och lite cremefraiche. In i ugnen och vips, så var det klart!! Easy peasy!!!

4 kommentarer :

Anonym sa...

Underbart! Gjorde själv en god paj häromdagen smulade ner en bit kvibbillegräddädel i. Gör gott.Tog bara 50 g smör till pajskalet och tog i 1 dl kesellakvarg också till pajskalet. Inte dumt alls. Magda =)

Linn sa...

Jag har en önskan till! Att få läsa om hur och när ni byggde erat hus.. de hade varit så otroligt roligt att få läsa om det..

Anonym sa...

Okej,,,dags för mej att kommentera efter alla dessa månader som jag läst din blogg =)Jag vet inte varför jag aldrig "kommit till skott" men jag ville bara säga nu att du har en sååå otroligt fin blogg! Du skriver så attans kul också =)..och jag slinker in här vaaaarje dag och blir GLAD! Ha det bra!!! / Lotta i Blekinge =)

Jenny sa...

Hej!
Håller med ovanstående "skrivare"! Jag läser din blogg varje dag, du skriver jätteroligt och bra! Själv är jag lite lat när jag bloggar och skriver egentligen vad jag tänker just för stunden, vilket ibland blir lite rörigt. Ungefär som den här kommentaren... :)
I allafall, det jag vill komma fram till: Jättebra blogg, underbara bilder, supersöt bebis och härlig inspiration! :)