måndag 21 mars 2011

Årets första påskpynt




Härom dagen inhandlades årets första påskpynt. Eller ja, påskpynt och påskpynt. Det är egentligen en gul lattemugg med vita prickar (från Greengate köpt här) som jag tänkte använda som påskpynt. Kanske planterar jag en liten mini-påsklilja i den, eller kanske gör jag ett litet bo med kvistar och ägg. We´ll see. Söt som socker är muggen iallafall, både utan blomma och ägg :).

Igår hade jag en högst produktiv dag och skrev klart mitt utkast till dagens seminarium och examination. Så snart ska jag in till skolan och grillas och frågas ut på längden och på tvären. Det kommer att gå kanon! Å gör det inte det, kommer jag att buffa på examinatorn med min tjocka mage tills hon ger mig frågor som jag kan svara på :).

Det blir en härlig måndag idag, helt enkelt. För det har jag bestämt!

KRAM

// Inredningsfrun

Pssssssst.... Idag stuffar jag runt till denna härliga "jag-blir-på-bra-humör"-låten. Tjohoooooooooo!

7 kommentarer :

bakom berget sa...

Hej! Hoppas att det det gick bra idag. Att du kunde svara på alla frågorna. :o)
Din muggen kommer att bli jättesöt med lite påskpynt i.
Ha en solig och skön vecka nu!
Kram Åsa.

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Stort lycka till idag! Blir roligt att se vad du hittade på med den härliga koppen. :)) Kram

Lotta Zetterling sa...

Vilken vacker blogg du har. Jag blir följare på en gång :)Kram Lotta

designofluna sa...

Jag gilla också greengate. Och den ljusgula koppen du köpte var underbar!
Det är mysigt med påskpynt och jag längtar tills det är dags!
Ha en skön dag!
Kram Malin

Stina sa...

Så söt mugg i den färgen.:-) Stina

FruNeroLindström sa...

Alltid mysigt med anledningar till att få köpa nya mysiga saker.
Riktigt söt kommer den bli vad du än gör med den.
Lycka till med examination.
Kram

Ovala drömmar sa...

Ja det var en söt kopp! hihi jag har faktiskt också plockat fram ETT påskpynt redan, en söt liten tokig vit höna med glada prickar på. Det går fort nu! Rätt vad det är så knackar påskkärringarna på dörren....

Veronica