tisdag 8 mars 2011

Om att se sig mätt!!





Ni vet när man får något som man inte kan se sig mätt på och som man blir glad av varenda gång man ser det?!? Små ljuvligt, bulliga å gulliga ranunklar tillhör en av de ting i livet som jag aldrig kan få nog av och se mig mätt på . Så bedårande söta! Å min nya gratängform (från Gerbera som jag fick i present av mina päron) tillhör en annan. Jag - materialist??? Javisst! Men who can blame me :D?!?

Å till er som frågat efter receptet till jordnötskakan så kommer det här;

Syndigt god jordnötskaka

* 1 burk vanlig jordnötssmör
* 1 1/2 dl sirap
* 1 dl socker
* 1 dl cocos
* 1 liter K-special flingor

Värm upp allt utan flingorna. Lägg i flingorna och blanda väl. Häll upp på smörpapper på en stor plåt (om du vill ha lite högre och tjockare kakor, som de på bilden, så använd en mindre plåt). Tryck ut allt så det blir som en stor kaka. Värm upp/smält en kaka mörk choklad i ett vattenbad och pensla på kakan. Låt stelna i kylskåpet skär i små rutor. Ät och njuuuuuut!

Å ja, kakorna går utmärkt att frysa. De går till och med att äta djupfrysta (om man nu inte orkar vänta tills de tinar)...... har jag hört :)!

Nu väntar en härlig tisdag med solsken. Både bokstavligen och i hjärta och sinne.

KRAM

// Inredningsfrun

12 kommentarer :

LantlivsAnette sa...

Åhhhh...håller med dig..såå vackert..
Och receptet..mumss, det måste jag prova till helgen..
Kraaam Anette

topdesign sa...

Gerberas gratängform är verkligen jättefin. Hoppas du kan äta riktigt många semlor idag.
Ha en fin dag, Kram Lena

Lina sa...

Jag får gratulera i efterskott, när jag inte lyckades på den rätta dagen... Tjorv med datorn... :(

Tack så mycket för det goda fikat, perfekt!! Måste inom en snar framtid prova kakorna...

Hoppas nu att den lille killen stannar kvar en stund till, att han lyssnar på sin mamma!!

Kram*

Annika sa...

Jag kan inte heller se mig mätt - på ert hem! Sån härlig atmosfär det verkar vara.
En liten undran - har du funderingar på att sätta till etiketter? Ibland vill man kika in i enbart vardagsrum eller titta på dina goda recept. Vore härligt om det var samlade.
Underbart med en liten bebis i veckan då ;-). Stor vårlig kram från mig
Annika

Lena/isklockan sa...

Jätte fina formar. Gillar det porslinet. Visst är det väl det som finns i flera färger?? Den kakan är ju jätte smarrig. Vi kallar den för snickers. Kram

ÅsaS sa...

Mums, säger jag bara! Både ögongodis och smaskigt kak-godis. Tack!

Kram ÅsaS i Västerås

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Jättefin form och tack för receptet. :)

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej!

vilken underbar gratängform! vill haaaaaa :)

Mumsiga kakor, älskar dom oxå men inte nu när jag minskar ;)

du har inte receptet på den fina kiwitårtan?

Kram Nilla

Anonym sa...

Vilken underbar gratängform du fått! Den skulle man inte säga nej till! Ha det bra! Lycka till med förlossningen!

Anonym sa...

tack för receptet!! provade dt men tyvärr blev det väldigt löst!! mosade du sönder cornflakes??? annars riktigt gott!!

Anonym sa...

Tar oxå gärna receptet på kiwitårtan :) Krams L

White sa...

Tack snälla Du. Du är jättegullig!!! Kram!