onsdag 9 mars 2011

Första har ploppat ut!



Idag har första lilla miraklet från vår mammagrupp (grattis fam. N) ploppat ut (ja, för det är ju exakt så det är, barnen bara ploppar ut...oja..... hmmm....) och har sett dagens ljus! Så himla härligt! Det är ju helt fantastiskt egentligen, att ena dagen gå och bära ett mirakel inom sig o andra dagen få gå och snusa på små, små händer och tår och kunna sitta i timmar och bara inspektera minsta lilla rörelse av detta mirakel. Nu längtar jag också :)!

Förra veckan fick ni se veckans kalas-preggo men denna veckan blir det mys-preggo istället. Så fort jag kommer hem om dagarna slänger jag på mig stora luftiga gamla myskläder som inte sitter åt - så skönt. Eller ja, sitter åt och sitter åt. ALLT sitter åt just nu. ALLT! Iallafall.

Imorgon är det redan torsdag. Vart tog denna veckan vägen??

KRAM

// Inredningsfrun å 16 kg tyngre än för 38 veckor sedan

Psssssst..... Receptet på crips-tårtan med kiwi kommer inom kort. I promise!!

6 kommentarer :

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hej !
Då har vi gått upp lika mycket Du och jag.Men jag är inte gravid, jag har slutat röka (3/9-08)Och nu kan jag inte gå ner dessa kilon.Ser hög-gravid ut.Inte kul som 68-åring.Har vänt mig till hälsoenheten,och till min förvåning så var jag plötsligt smalast av de som också sökt sig dit.
Väntar med spänning vad det kan bli som tittar ut snart.En liten kille eller tjej.

Theres sa...

även jag som trogen bloggläsare längtar tills erat lilla mirakel kommer att ploppa ut. så kan förstå att eran längtan är obeskrivlig just nu.

Galleri Hönshuset sa...

Hej

Vilka härliga bilder =)
Jag är gravid i v.21 och ska ha vårt fjärde barn i Juli. Spännande.

Kanon mysigt hem har ni.

Ha det gott// Pirre

Leontine sa...

Ser ut som att magen "trillat ner" och sjunkit lite som den gör när det är NÄRA :-)
Inte långt kvar, hoppas att allt går bra!
Fina foton som alltid :-)
// L

Photo by Maria sa...

KLart bebisar ploppar ut.. Det gjorde mina två... Eller kanske inte ;-) Var ju ett tag sedan, 19 och 17 år sedan så jag har nog glömt lite hur det var ;-)

Du har så fin bebismage :-)

Kram Mia

Sarah sa...

Ploppeliplopp? Du är för rolig, trodde ju att det var tvillingar på väg nu när "den ena har ploppat ut" :)
Håller alla tummar och tår för att det klarar sig i alla fall två dagar till!