söndag 27 mars 2011

Vårtecken!

Ljuva små snödroppar - välkomna!
Små lila krokusar mot en vägg.
Vackert i all sin enkelhet!

Bebis somnade gott i vagnen.

Igår såg vi en massa härliga vårtecken precis överallt på vår lilla promenad i solen - ljuvligt!!! Dock var det kyligt som attan men i lä var det varmt och gott.

Nu ska Bebis och jag ut och mysa på trädgården. Han ska cykla och jag ska plantera. Det är livet det.

Dagens note to self: Det är jättekorkat att få för sig att man ska springa två varv runt huset när man kommer hem på kvällen, för att man ska "få igång" barnafödandet (Makens idé att försöka "göra något" för att få i gång det. Min idé att springa). Det enda det resulterade i var träningsvärk och ryggont (Inte ont i en enda fog dock. Det är väl anmärkningsvärt!). Korkat var ordet. Men väl värt ett försök :)!

KRAM

// Inredningsfrun

8 kommentarer :

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Underbart med dessa vårtecken. Jag letade igår när jag var ute på promenad men kunde tyvärr inte hitta några här i Dalarna. Det är för mycket snö kvar. :) Hoppas det snart kommer igång för dig, så att du får underverket i din famn. :) Inatt blev jag faster till en liten sessa. :) Ha en skön söndag. Kram

Lina M i Örebro sa...

Härliga bilder! Nu får man väl säga att våren är här? Jag tycker det iaf!

Du får väl ta och prova alla andra knep för att få igång det. Du vet, stark mat, hallonblads te, mys med maken osv... Hur effektiva knepen är det är ju en helt annan sak... =)

Camilla sa...

Haha vad roligt ni måste ha haft det! Kan tänka mig synen..:) Kramar Camilla

Elin sa...

Tack för en uuuunderbar blogg!
Jag har lite frågor som jag hoppas att jag kan få svar på :)
Vart har ni köpt tapeten som ni har i erat kök? den är så himla fin!
Och hur gör man för att få bilder på högersidan om inläggen?

Kika gärna in på min blogg :)

Terése sa...

Ett glas riktig champagne Marika! Det funkade för mig. :)

FruNeroLindström sa...

Ja, men nu kan du iallafall stolt säga att du försökt ;)
Underbara bilder.
Hittade själv årets första snödroppar ute igår. Så fånigt lycklig man blir.
Hoppas ni haft en mysig dag ute.
Kram

Barfotaflickan sa...

Visst är den underbar VÅREN!!! Idg kom min dotter hem med lite vårlöksblommor i handen då hon varit hos farmor oh plockat!!! Åhh, vad det piggar upp när man ligger hemma och är sjuk.
Ha en underbar söndagkväll!!

Antar att allt i skolan gått bra nu då, så bebben kan komma ut nu ;-)

Kram,
Anna

Anonym sa...

bebbe kommer när han anser sej redo!! går nog inte att skynda på...jag tror han kikar ut den 1 april! kramkram / Carina