fredag 25 mars 2011

Dagens middag!





Eftersom vi varje vecka förbrukar mer frukt och grönsaker än ett mindre zoo, så är det faktiskt helt OK att ibland bara äta fett och kolhydrater till middag. Som idag till exempel - våffeldagen - måste det ju bara ätas våfflor. Å jaaaaa, jag veeeeet att det går att göra en massa mumsiga röror som är matiga och goda som är mycket nyttigare, men idag ooooooooorkade jag helt enkelt inte göra det. Så det fick helt sonika bli de gamla hederliga tillbehören - grädde och sylt.

Å dra mig sidledes, runt och tillbaka igen vad gott det är med nygräddade frasiga våfflor. Det är fett och socker när det är som bäst :)!

Har ni mumsat några våfflor idag?

KRAM

// Inredningsfrun

Pssssssst...... Hört vid middgsbordet; " Ja, det kommer ju inte komma någon bebis inom det närmsta dygnet iallafall. Han vill ju ligga kvar och få våfflor, grädde och sylt intravenöst så klart!". Så sorry, ni får vänta ett tag till eftersom jag göder bebben med en massa mumsigt :)!

9 kommentarer :

Helena sa...

Hoho, om jag har mumsat våfflor? ;-) Jag befinner mig i en officiell våffelkoma.

Emmas inne och ute sa...

Våfflor är sååå gott! Det har blivit våfflor idag - såklart!
Jag tror det blir en aprilbebis... April är en bra månad : )

Ha en trevlig helg!
Kramar Emma

Unknown sa...

Klart det blev våfflor idag, tyvärr tycker inte mina ungdomar om våfflor och pannkakor men idag gick det ner :))
Ha en skön helg
Kram Maria

Anonym sa...

Mums med våfflor : ) april är definitivt en bra månad att få barn i men slutet av mars funkar också ; ) kram Sofia

LyckligaPraliner sa...

Mums!! Snäppet godare än en pralin :)

Anonym sa...

Jag kan inte rekommendera att föda barn på våfflor, det har jag gjort. Man behöver lite mer energi. Hoppas att bebben väntar ett par dar till så du hinner fylla på med annan energi. Kramar Pauline

Sofia sa...

Nu börjar det bli spännande! Var själv i din sits för två år sedan "Är det okej om vi tar seminariet i maj istället, jag tänkte föda barn i april...?" Nu är han snart två år och lärarexamen är kirrad! Kul att följa din blogg!=) Lycka till nu med barnafödandet. Ps: Det är ju jätteviktigt att kolhydratladda inför do-day! Det kan man börja med nästan direkt efter att man har kissat på pinnen=)
//Soffeboll

BLONDETTY sa...

Mmmmmmm vad fett & socker kan vara gott :)

Ja, lillbebis vill nog stanna och mumsa lite smarriga våfflor innan han tittar ut!

Kram på dig fina!

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan !
Nej det blev inga våfflor det är bara jag som bor här.Kanske jag får hos min Dotter som fyller 40 år idag.Lördag.Ska fara dit och grattiskrama henne.Hon bor i Länna i Huddinge kommun.Ich jag bor i Södertälje.1 tim 25 min. ifrån varandra.Sågs på min dag 12/3.Sedan dröjer det till 12/5. då Filippa fyller 11 år.Kanske de är hemma i år.