torsdag 17 mars 2011

Om att muta sig själv!



När motivationen tryter och fingrarna slinter både en och femtioelva gånger (när man sitter framför datorn och försöker skriva very-smarta-å-very-analyserande-rapporter), brukar jag alltid muta mig själv lite grand. Ni vet den typen av muta som ofta finns in om ett par meters radie och som snabbt och lätt tillfredsställer det där "jag-har-ju-varit-så-duktig"-behovet.

Idag blev mutan en kopp varm choklad med vispad grädde (fetgrädde så klart) som toppats med lite pudrad kakao (ja, det måste ju se lite lyxig oxå, speciellt när det är en muta) och en bit av banankakan från igår. Sedan kunde jag i lugn och ro fortsätta med mitt pluggande och skrivande medan jag samtidigt mumsade och njöt i godan ro.

Å att muta sig själv lite grand emellanåt gör gott för både kropp och knopp :). Eller vad säger Ni, käre bloggläsare?

KRAM

// Inredningsfrun å definitivt mut-bar

10 kommentarer :

Cilla sa...

Åååå vilken ljuvlig blogg du har!!!
Tittar in för första gången men
återkommer gärna!!
Ha det så bra!!
Mvh Cecilia

FruNeroLindström sa...

Skrev precis ett inlägg i min blogg om samma sak. Själavård ;)
Här mutar jag mig själv med en myskväll i soffan och lite choklad för att få energi att göra klart det sista med köksrenoveringen i helgen.
Vardagslyx!
Hoppas arbetet går bra.
Kram Malin

Nina sa...

Ännu en gång har jag inspirerats och dreglat över dina underbara bilder.....jag lade till en liten länk till dig i mitt inlägg idag också =)
Nina

Änglarna finns sa...

Gör du rätt i..man behöver unna sig litte vardagslyx ibland...eller väldigt ofta!...:)
Kram Annika

Anonym sa...

Hej där !
vilken härlig blogg du har, jag tittar in hos dig
varje dag och får en massa inspiration..... :)
Tack !
Lotta

mammaxtre sa...

Mutor på denna nivå är helt i sin ordning :-)

Stina sa...

Åh, så gott... och så väldans fina bilder.:-) Kram Stina

Unknown sa...

Själen ska må bra oxå. :)
Kram Maria

Anonym sa...

Precis sådär brukar jag oxå resonera när pluggandet går lite trögt! :) Kramar Josefin

Barfotaflickan sa...

Lycka till med skrivandet och självklart ska man muta sig själv ibland ;-)
Trevlig helg!!
/Anna