tisdag 22 mars 2011

Inredningsfrun blir speechless




Hört någonstans på the Island under tiden "Vad blir det för mat" visas med på tv;

" - Du...... en sådan där köksmaskin som han (Per Moberg) har, skulle vi kanske ta och investera i. Du som bakar så mycket menar jag. Å dessutom är den ju supersnygg att ha framme! "

" - Eh... eh.... eh......"



// Inredningsfrun som blev totalt mållös av makens uttalande

Pssssssssssss....... Idag bakade jag en klassiker här på the Island - Tigerkaka! Lätt som en plätt att göra, opretentiös och alldeles för bortglömd.

6 kommentarer :

Trivsamma förändringar sa...

Hehe ja kan förstå att du blev mållös! Har sett att Per har en Kitchen Aid, så jag antar att det är en sådan som din make tyckte ni skulle skaffa! =)

Funderade också på en sådan, men tyckte tyvärr den var lite för liten för att baka matbröd i. Men de är sååå snygga!!!

Ha en skön tisdagkväll!

anna sa...

Åhh tigerkaka :) Gud så gott!

Livet på landet sa...

Vilken MAN, håll hårt i honom!;)

Kram Helena

Christina sa...

Hej Marika!

Din inredningsnörd och käre make har så rätt :-)
Jag älskar också att baka och vi investerade i en Kitchen Aid i höstas och det är det bästa vi gjort!! Nu är det ännu roligare att baka och som sagt, den är ju snygg också :-) Jag valde Creme vit och är helnöjd!

Kramiz Christina

Anonym sa...

Vilken bra man du verkar ha : ) Klart ni ska ha en Kitchen Aid : ) hälsningar Sofia

Rosor och ruiner sa...

Klart du skall ha en Kitchen Aid, det är du värd! :o)