måndag 28 mars 2011

Låg nivå!


Så här glad är man när man är i vecka 41!


Uj, uj, uj så lågt magen hänger ner!
Magen befinner sig för tillfället på väldigt låg nivå. Bebben borde ju egentligen ploppa ut bara jag nyser kan ju tyckas. Men icke! "Han mår så fint där inne...", sa barnmorskan idag, "... och växer och har det gott". Men det kan han ju göra här ute också, kan ju jag tycka. För att inte tala om min käre Inredningsnörd som har tyckt att bebben kunde ha kommit för både en och två veckor sedan. Nåja!

Men jag, jag går fortfarande runt och myser och njuter av min mage och tycker inte alls att den är "jobbig" eller "bara i vägen" (Inte så stor heller för den delen. 3400 g bebis blir det nog, tippar jag på). Fast det gjorde jag inte med första barnet heller. Det kanske är därför både bebis nummer 1 och nu nummer 2 ville stanna kvar så länge där inne. Iallafall.

Kanske blir detta sista preggo-bilderna. Kanske blir det nya när/om vi går in i v.42. Den som lever få se :).

KRAM

// Inredningsfrun å fortfarande på 72 kg, noll kissade ägg, bra blodtryck och med en glad bebis i magen som mår prima

11 kommentarer :

SeelenSachen ♥ sa...

the best wishes for your birth!! :-)

greetings from an austrian doula!
nora

Anonym sa...

Livet är fantastiskt! Tänk vilken utveckling det sker på dessa 40 veckor. Så härligt att du mår bra och vacker som en dag är du också! Hoppas hemma-hos-reportaget idag gick bra.
Kram Annika

Maria sa...

Åhh..vilken HÄRLIG mage...du gör rätt som myser nu tycker jag...det är ändå så kort tid i det stora hela...viktigast att bebisen och du mår bra! Lycka till! Maria (www.lauraslillahem.blogspot.com)

Anonym sa...

Pia H. sa Å ett jätte grattiiiis! hoppas att du får vila dig lite nu innan bebben kommer. har följt din blogg nästan från början ditt hem och din inrednings stil är bara så fin ( vill också ha det så mysigt o fint) fattar inte hur du hinner med allt hinner du att sova!!! stor kram Pia H.

LandHausLeben sa...

Wundervolle Mami - Bilder!!
Alles Liebe und Gute für die Geburt!
GGLG Carmen

Anonym sa...

Nu hoppas jag verkligen för din skull att bebisen inte väger 3400 KG som du skrev. Utan snarare 3400 G. ;)


/Anne

Noora`s Day sa...

so lovely n cute! :)

VillaKarlslund sa...

Bebben har det nog jätte bra där inne.
Önskar dig lycka till !
Kram Tina

Ida sa...

Åh, "frun", du är så sagolikt vacker.. :)
Få ser sanneligen så pigga och fräscha ut så långt gången i graviditeten. Jag håller med dig, magen har sjunkit rejält sista veckan -min gissning är på max 5 dagar till, så kommer lilla O till er och njuter av att vara en del av er underbara familj. All lycka till er allihopa!
Kramar Ida

Små Idéer sa...

Herregud vilken vacker mage du har, du strålar ju! och det är sp härligt att se! Härlig blogg har du också!

Lycka till, från en annan preggo kvinna ;)

Anonym sa...

Hejsan..
Guu vilken fin mage helt perfa inte en skavank på den.. ser mysigt ut längtar tebax var ju 8 och 10 årsen jag klämde ut mina gullungar..Superfint hemma har ni med, hit kommer jag lätt tebaxs o läser och gluttar.. KRAM MONICA