måndag 7 mars 2011

MVC-kontroll och cyberfika


Inget kalas utan mini-semlor!

Mumsig "to-die-for-crips-tårta"
med fräsch kiwi.
Jordnötskaka med mörk choklad.
Som bomull för kropp och själ :)!!

Idag har vi varit på MVC och kollat att allt är bra med mig och bebben. Å de var det - skönt! Barnmorskan tror bestämt att vi har en bebis hemma innan veckan är slut. Tror!?! Det gör man i kyrkan! Jag däremot VET att vi har bebbe om tre veckor, minst!! Så får det bli :).

Snart ska vi bulla upp (ordagrant) framför tv:n, med lite left-overs-kakor från kalaset i lördags. Mumma! Jag måste ju som sagt kolhydrat-ladda ordentligt inför den kommande förlossningen och det gör jag med besked, så klart :).

Ni har blivit så många som tittar in här varje dag nu och jag skulle vilja bjuda alla er på en "jag-har-så-goa-läsare"-fika. Eftersom det rent praktiskt kan bli lite krångligt, får ni idag en cyberfika av mig istället. Håll tillgodo :)!

KRAM

// Inredningsfrun

29 kommentarer :

Pyssel o inredning sa...

Smaskens! fina bilder som alltid. Lycka till med nya bebben /Anki

Anonym sa...

Tack, det smakar säkert supergott! Ladda nu inför kommande prestation. Må så gott/Annika

Anonym sa...

Åh vilket fint hem du har!!! kan inte fatta jag missat din blogg då jag trodde jag läste alla sveriges lantliga bloggar!! din ligger numera helt klart på min topplista!!:) vad heter huset å från vilken tillverkare är det? Mvh Anna

ÅsaS sa...

Det borde vara förbjudet att lägga upp såna där bilder på en blogg...

Gör man det måste man faktiskt lägga upp recepten också! ;)

Säger hon som är sötsugen och inte preggo...

Kram och ha det gott!
ÅsaS västerås

Susanne sa...

Sååå spännande...bebis innan veckans slut ;)) smaskigt fika!
kram och lycka till
Susanne

Villa Vinkelhaken sa...

Mmmm..så mycket smarrigt! Åh vilka härliga bilder! Så mysigt med en bebis snart! =)

Ha en bra kväll!
Kram Jenny

n o r d i n g å r d e n sa...

Å tack, vilket underbart cyberfika, jag mumsar i mig från alla sorter!!! Och vilket fint parfymtips nedan, jag bara älskar goda doftar, lycka till med den nya familjemedlemmen!!! Mari.

White sa...

Ser med besked helt otroligt gott ut! Jag skulle gärna vilja ha receptet på jordnötskakorna, snälla skriv ner det. Vet du om de är goda även efter nedfrysning? Skönt att höra att Ni mår bra och att allt är som det skall. När jag skulle föda ett av mina barn hade jag tagit ut tre veckors semester före nedkomst. Planerade att ordna till det här hemma och köpa diverse attiraljer till blivande familjemedlemmen. Tji fick jag, första semesterdagen, tre veckor före beräknad ankomst födde jag en helt underbar son. Glädjen blev stor. Inte alltid att det går att förutse;)Kram

White sa...

P.S Glömde säga tack för fikat!

Änglarna finns sa...

Åhh...så gott det ser ut!
Underbara fika!!
Håller tummarna för att bebisen kommer denna veckan då!!!
Kram Annika

Anonym sa...

Samma som ÅsaS...

SUPERFINT - men recept hade upskattats, särskilt till de fina hjärtanen...

gott gott!
Ellinor

LinnaLi sa...

MMMMM, du frestar en gravid kvinna med sockersug =)

Hoppas du slipper gå över nåt =)

//Linda

My sa...

Vilket "ögongodis"=)!Tack du är ju för go! Och det är ju faktiskt tanken som räknas=)

Men så spännande!Att den stora dagen börjar närma sig...Hoppas att det går som du planerat, och om inte så går det ju säkert jättebra ändå!

Tänker på dig och önskar dig ett stort lycka till!
Ps:Tack för parfymtipset!Det måste jag komma i håg!Ds

Kram/My

Camilla sa...

Oj vilket kalas! hade jag bott närmare hade jag kommit och hjälpt till;) Men vad säger hon, bebis denna vecka?! Wow, knip Marika, knip!!!! Kramar Camilla

Unknown sa...

Tackar för det kalaset. Så mkt gott :)

Spännande nu när det drar ihop sig..
Kram Maria

blenda sa...

Ha ha det är precis den sortens fika som passar mig..... även att jag älskar både att baka o mumsa på kakor annars. Lycka till med kommande bebisandet =)
Härligt med tillökning.
Kram

Liv sa...

Tack för kalaset... så mycket gott du bjuder på!

Spännande med en "liten" bebbe <3

Må så gott, kram

Camilla sa...

Oj, vilket kak-kalas, skulle smaka mums!
Grattis i efterskott och lycka till med nya bebben, är han klok så stannar han väl inne och gosar ett tag till, fortfarande lite väl kallt ute.

claudiasbayerncottage sa...

Hej Marika,

tack för inbjudan! Det ser allt väldigt gott!

Jag ser fram emot ditt barn och tror att du verkligen känner det när förlossningen

lycka till!
hälsningar
Claudia

Rosor och ruiner sa...

mmm, man tackar, ser så gott ut! Och jag som skall försöka undvika sötsaker ett par kilo till...:o) men cyberfika sätter sig ju som tur är inte runt midjan!
Bebis innan veckan är slut..! Hoppsan! Lycka till när det än blir! (har just suttit och gråtit till "En unge i minuten" )

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Åhh mumsigt värre!! Här finns det också lite över sen kalaset i torsdags, man tror ju alltid att alla ska fika så mycket. :)) Ha det gott och va spännande att det snart är dags. :)

Maria sa...

Hejsan!
Jag blir så fikasugen när jag ser det du bakat:)
Ser så gott ut, tips till fredagsfika på jobbet, tack!
Älskar dina tapeter, kök och pojkrummet, de rutiga! Var har du hittat dom? Så snygga!!!
Ha en trevlig vecka i väntan på "bebban"
Kram Maria

Ovala drömmar sa...

Ja oj det såg gott ut! Recept på tårtan får du gärna dela med dig utav =) Blir spännande att se om bebis lyder dig nu då eller om barnmorskan får rätt ;) De där små därinne tenderar ju att ha ganska mycket egen vilja...

Veronica

Photo by Maria sa...

Oerhört tur att man inte kan suga in kalorier med ögonen.. Jisses så mycket gott du visar..

Kanske barnmorskan har rätt ;-)

Kram Mia

Anonym sa...

Du är så härligt positiv =) Tack för att du varje dag lägger upp så härliga inlägg, du verkligen lyfta den mest gråa dagen. Stort TACK!!

Anna sa...

Åh så mycket gott!!
Jag skulle verkligen vilja ha recept på jordnötskakor!! :)
Tack för en inspirerande blogg!
Kram Anna

Sara H sa...

Här är en till som gärna skulle vilja ha receptet på jordnötskakorna. Tack för massa härlig inspiration!

Barfotaflickan sa...

Tack för det goda fikat!! Nu vet jag vad jag ska baka till min lilla morfar på söndag, då vi ska ha kalas för honom. Är det något han verkligen uppskattar så är det allt som är hemlagat och hembakat :-)
Ha en härlig dag!
/Anna

Levindas Värld sa...

Åååh kiwitårtan såg ju rent ut sagt skitgod ut!!! Härliga fikabilder, tackar!!