torsdag 31 mars 2011

Påskliljor!




På den lilla skänken i vardagsrummet står min favorit-byst (som jag ärvt av min käre farfar). Den har fått flytta runt både lite här och där i huset, men det är väldigt sällan jag stoppar undan den. Den heter "Påskliljan" (av någon anledning som jag dock inte har har en aning om) och jag tycker att det är så sött. Så nu får den lilla "Påskliljan" bilda ett vackert stilleben med både små ljust,ljust gula och stora påskliljor uppe på skänken. Härligt!

Å by the way så har vi gått en vecka över do-date idag. Tyvärr kan jag inte påstå att något är på gång. Inte ens det minsta faktiskt. Inte ens ett litet mol eller något som värker till. Nichts, nothing, nada! Men nu säger alla i min närhet att jag absolut inte får föda imorgon (1 april = aprilskämt) så då ska ni väl se att han behagar att titta ut, bara för att reta systemet liksom. Iallafall.

Det enda jobbiga med att vara höggravid för tillfället, är att jag är så väldigt trött i ryggen när jag vaknar om morgnarna. Men det kanske inte är så konstigt när jag får sova 8 1/2 timmes skön sömn varje natt. Jag sover för länge helt enkelt. Uj, uj, uj vilka lyxproblem jag har :)!

KRAM

// Inredningsfrun

5 kommentarer :

Maria sa...

Jättefin, har oxå en Påsklilja "byst" med träfot, din är mycket vackrare. Nu väntar jag med spänning på att din lille son ska titta ut. jag har en dotter som fyller år i april, det är en härlig månad. bamse kram till er. Fru Sjöö

Familjen R sa...

Hej hej!
Har hittat till din blogg genom en annan blogg, som jag inte minns vilken det va för tillfället.
Det är väldigt roligt att läsa dina inlägg om både inredning och graviditet. Vet precis hur du känner det just nu. Jag fick min son exakt en vecka över tiden. På nyårsafton. Han va beräknad Julafton. Jag skulle inte bli förvånad om du känner av nåt i eftermiddag/kväll och får åka in till BB och sen föds han imorgon ;P

Villa Humlebo sa...

Jag som tänkte att nu har du nog fått din lille goding! =)
Sköt om dig!

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Hihih.. det vore väl "typiskt" om du skulle få föda imon. ;))) Hoppas det går bra! :) Kram

Anonym sa...

Hallå hallå i stugan :)
Ja tänk om den lille kommer i morgon , hi hi :)
fast jag tror att den kommer på måndag.

Lite info om din fina Påsklilja, Astri Taube gjorde en byst som heter Påskliljan.

Ha nu en skön vårhelg.

Kram fr
"Förortsfrun"