onsdag 9 mars 2011

Jag måste bara......





Hört någonstans på the Island;

" - Nu ska du bara ta det lugnt och vila!!"

" - Absolut! Inga problem! Jag ska måste bara......"

" - Du måste ingenting just nu, förutom att ta det lugnt!"

Oki doki, barnmorskan. Jag ska vila och ta det lugnt. Men först ska jag bara klara av sista veckan på praktiken och på lördag ska jag hoppa in och jobba lite. På söndag ska jag göra klart min ena hemtenta och på måndag har jag tre böcker att plöja igenom. På tisdag blir det till att börja med nästa hemtenta och sedan så måste jag bara...........

Men sen ska jag vila. Jag lovar!!

// Inredningsfrun som "bara måste" en massa saker hela tiden

Pssssssst....... Idag visar jag lite smått och gott från Mormors Fönster som jag fotade när jag var å jobbade sist. Håll tillgodo!

5 kommentarer :

BLONDETTY sa...

Tack söta för pepp!

Det är ju bara att gå in här och se alla fina bilder och läsa dina roliga och kloka inlägg så blir man inspirerad! Men lite prestationsångest också för du levererar fina inlägg HELA tiden + att du hinner med tusen andra saker :)

Du är en riktig superwoman!

Ta hand om dig nu raring!

Kramar från
BLONDETTYSARNA

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Tä att man har svårt att ta det lugnt, känner igen mig i "jag ska bara" och "måste bara". Nu är jag inte gravid men skulle behöva ta det lugnt ibland jag också och vila upp mig. Men med myror i brallan är det svårt. :))) Ha en bra dag och var rädd om dig. Kram

Anonym sa...

Hahah, kommer att tänka på Alfons Åberg :)

eller ja, hans pappa;

"Ska bara och ska bara, jag blir galen på ungar som ska bara"

Hoppas du hinner med dig själv!
Ellinor

Anonym sa...

Marika! Din blogg gör min dag varje dag! Du är fantastisk!

Jag har en liten fråga: Min sambo och jag ska till Öland på utflykt på lördag och tänkte höra om du kunde tipsa om mysiga utflyktsmål? Gärna butiker och caféer. Vår slutdestination är Halltorps gästgiveri där vi ska spendera natten.

Tacksam för svar!

Kram Emma

Anonym sa...

Jag vill bara önska dig och din familj lycka till vid nedkomsten det har varit roligt att följa dig när du har blivit såå fin. Vad härligt att få en liten bebis nu när våren är på väg... njut för fullt!