måndag 28 mars 2011

Lyxproblem!


Å så var det måndagsmorgon igen - härligt! Första dagen som pluggfri och känslan över att inte behöva ägna en massa timmar åt skolböckerna idag är löjligt skön. Så nu kan bebisen få komma precis när han vill. Helst nu, helst idag! Komsi, komsi lilla bebben!

Städa, dammtorka, plantera och plugga klart gjorde jag igår. Idag har jag vattnat alla blommor (Å hur lång tid tar inte det på en skala? Plocka bort döda blad, vattna, snurra runt alla blommor ett varv, ge dem lite kärlek. Det är ju som ett heltidsjobb!), stått på alla fyra och torkat golvet med ljummet vatten blandat med äppelcidervinäger (Dagens tips! Äppelcidervinäger funkar mot allt. Speciellt om ni har kalkrikt vatten som ger fula ränder på golvet så att man måste torka om + torr-torka. en msk till ca två lite vatten räcker långt), duschat, lull-lullat lite inför dagens "hemma-hos-reportage" så nu är frågan; Klockan är lite över nio och jag undrar vad jag ska hitta på nu?

Lyxproblem, lyxproblem, lyxproblem! Det är detta som kallas lyxproblem :)!

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssssst........ Jag diskade ur det sista från syltburken och planterade en liten pensé i den. Runt burken knöt jag ett snöre eftersom jag har hängt upp den. Vart den hänger får ni se snart :)!

5 kommentarer :

Millan sa...

Håller tummarna att bebisen kommer snart...Fast det är kanske bäst att den väntar till efter hemma hos reportaget!!!!

Kram!!!

matilda sa...

vilken söt väder tavla vart är den köpt? :-) så självklar att det blir roligt ;-)

Barfotaflickan sa...

Då blir det till att hålla utkik i tidningen nu då ;-) Hoppas det är Barometern som vi har här hemma!
Och stort grattis till att allt skolarbete är klart, oj så skönt det måste kännas!
Ha en fin fin måndag!
Kram,
Anna

Villa Vinkelhaken sa...

Så fint det var att plantera en pensé i en glasburk! =)

Ha en skön dag!
Kram Jenny

Anonym sa...

Njut av din "lediga" tid. Snart kommer du att ha händerna fulla :)

Kram fr
"Förortsfrun"